Isnin, 12 Januari 2015

Strok!! Salah Satu Punca Kematian Terbesar Rakyat Di Malaysia

As salam & selamat pagi semua,

Penyakit Strok merupakan salah satu kematian terbesar rakyat Malaysia. Ia dianggap sebab utama kehilangan upaya yang teruk dan setiap tahun dianggarkan kira-kira 40,000 rakyat Malaysia mengalami strok. Mcm mana strok ini terjadi? Strok adalah serangan otak dan terjadi apabila bekalan darah ke otak terganggu.

Terdapat 2 jenis strok iaitu strok iskemia & strok berdarah. Jenis yang pertama, strok iskemia, terjadi apabila gumpalan darah menghalang arteri yang pergi ke otak dan menganggu bekalan darah. Kerap kali, strok iskemia terjadi akibat dari timbunan kolesterol dan sisa lain di dalam arteri (atherosclerosis) selama bertahun-tahun.


Gumpalan darah: Gumpalan darah tersekat di arteri dan menghalang perjalanan darah.

Jenis strok utama yang kedua adalah strok berdarah, di mana saluran darah di dalam atau di sekeliling otak pecah menyebabkan pendarahan.



Strok berdarah: Apabila arteri pecah, darah dipaksa masuk ke dalam tisu otak merosakkan sel-sel sehingga bahagian otak itu tidak dapat berfungsi.

**Penghargaan: Rajah-rajah digunakan dengan kebenaran Stroke Foundation of New Zealand.

Saya ingin berkongsi dgn semua salah satu produk hebat dari Shaklee iaitu Vivix yg insya-Allah mampu mencegah & merawat sakit strok ini.


Disini saya serta testimoni dari pelanggan yg berpuas hati diatas keberkesanan produk ini:



Berminat, hubungi saya utk tempahan:

Eira
012-7258272
Sms/WhatsApp/Telegram

0 ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen