Jumaat, 27 Mac 2015

APA ITU KACANG SOYA?MINUM SOYA ESP BAGUS KE..?



Ramai orang sekarang membahas isu minum soya bahaya pada kesihatan,kejap lagi saya akan
kongsikan pengetahuan saya tentang kacang soya. Soya terdiri 2 jenis iaitu GMO dan NON-GMO.

APA ITU GMO dan NON-GMO?

GMO adalah singkatan dari Genetically Modified Organism yang maksudnya (baik haiwan atau pun tumbuhan) yang diubah genetiknya oleh manusia supaya cepat mendapatkan hasil contohnya ubah genetik tumbuhan supaya tanaman berbuah lebih besar,atau cepat masak,kalau haiwan pulak diubah genetiknya dengan cara haiwan cepat matang(cepat besar) dan macam-macam lagi.

Kalau NON-GMO pula singkatan dari Non-Genetically Modified Organism yang mana maksudnya dimana kandungan genetiknya  tidak pernah di ubah oleh manusia.
Disini saya nak cerita satu produk yang berasaskan kacang soya NON-GMO yang anda semua tak perlu risau atau was-was  untuk mengambilnya sebagai minuman harian anda. Salah satunya ialah produk ESP SHAKLEE. Energizing Soy Protein ini diiktiraf seluruh dunia dengan kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protin yang sangat tinggi yang pernah di hasilkan. ESP shaklee mengunakan  kacang soya "non-GMO" yang mana di proses pada kadar suhu yang rendah.

Energizing Soy Protein dari shaklee ini merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh manusia. Ia turut diperkaya sumber vitamin dan mineral,sangat sesuai  untuk semua peringkat umur-tua dan muda.

Manfaat Utama Energizing Soy Protein

  • Awet muda ,asid amino sangat penting untuk membina otot,kuku,darah,kulit dan lain-lain. Pengambilan yang konsisten kunci kepada awet muda.
  • Baik untuk hormon-kacang soya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones fungsinya bersama hormon wanita,rendahkan paras kolesterol,cegah sakit jantung.
  • Baik untuk prostat,pemulihan uterus,ovari.
  • Mengurangkan kesan parut,agen anti-penuaan,percepat sembuhan luka.
  • Pembekal tenaga,meningkatkan sistem imun,mencegah migrain,imsomnia,tekanan.
  • Memperbaiki masalah rambut gugur atau beruban,membaiki pigmentasi,kedutan dan kesan tua.
Testimoni Pengguna ESP 






0 ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen