Rabu, 18 Mac 2015

Peppermint - Ginger Plus

Peppermint - Ginger Plus
Peppermint- ginger plus ialah kombinasi 4 herba dari barat dan timur dan dihasilkan dibawah standard dengan melalui penggunaan teknologi sains terkini. Peppermint-ginger plus dihasilkan daripada;

1. HALIA DAN MANFAATNYA


Halia dikatakan ditanam di China sejak berkurun-kurun lamanya malah digunakan dalam perubatan sejak 2500 tahun lalu. Halia merangsang rembesan enzim salvia untuk pencernaan,dan juga dikenal pasti untuk mengatasi masalah kesejukkan anggota badan terutama tangan dan kaki,masuk angin,sakit haid,loya,mual angin. Laporan penyelidikan awal telah merumuskan bahwa halia adalah berkesan dalam merawat/mencegah masalah kesakitan ketika dalam perjalanan/pengembaraan.

 2.PUDINA DAN MANFAATNYA

Pudina(mentha piperta) ialah sejenis tumbuhan katagori herba dari keluarga lamiaceae ia tergolong dalam spesis mentha.
Daun pudina sejenis tanaman yang sering dimanfaatkan daunnya untuk pelbagai keperluan untuk melegakan otot perut,penghadaman,mabuk laut/darat,pedih ulu hati,cirit-birit,kehilangan selera makan,merangsang pengeluaran peluh.
Meskipun daun pudina banyak kegunaannya ia tidak boleh juga diambil berlebihan kerana sesuatu yang berlebihan juga akan kurang baik untuk tubuh.

3.POKOK ADAS(FENNAL)

Pokok Adas ialah satu spesies pokok ulam yang genius foeniculum yang berasal daripada Eropah Tengah dan Asia Barat Daya. Pokok Adas ialah herba yang sangat berbau harum dan banyak digunakan oleh orang-orang Eropah untuk menghilagkan kembung perut, sakit perut,gejala flu, dan ia dapat juga membantu dalam masalah alergi pada saluran usus.

4.CEKUR MANIS

Cekur manis ialah tumbuhan  yang popular sebagai sayuran di Malaysia dan ia boleh mencapai ketinggian 8 meter jika tidak di cantas. Cekur manis digunakan oleh orang-orang mesir purba dan juga digunakan sebagai perubatan tradisional kerana boleh melegakan masalah pencernaan,gejala sakit haid,memberi peredaran tenaga didalam tubuh dan lembut pada perut dan juga boleh menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa.


                                                                                                                   Kode Item 10126(90 biji)
                                                                                                                                            RM 45.00

0 ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen