Khamis, 19 Mac 2015

TIPS-TIPS MERAWAT RAMBUT GUGUR

TIPS-TIPS MERAWAT RAMBUT GUGUR

Sayangilah rambut anda,karena rambut adalah mahkota setiap manusia 
tak kira lelaki maupun wanita,sekiranya anda mengalami masalah rambut
gugur,..jom baca tips -tips yang saya akan kongsikan sekejap lg...

Keguguran rambut dikalangan kaum wanita bukanlah satu keadaan yang luar biasa sesetengah
pakar mencadangkan bahwa sebanyak satu dalam empat wanita yang mengalami keguguran rambut.




SEBAB-SEBAB KEGUGURAN RAMBUT
  • Wanita selepas melahirkan anak kebiasaannya pasti akan mengalami keguguran rambut karena perubahan hormon dan tubuh badan kita.
  • Tekanan fizikal yang teruk boleh juga menyebabkan keguguran rambut seperti(selepas pembedahan)atau tekanan psikologi juga boleh memberi kesan yang pelik pada badan manusia.
  • Kerap makan makanan segera,karena perasa tambahan yang terkandung didalam makanan seperti MSG,perwarna etc. 
     Kat sini saya nak kongsikan tips-tips cegah rambut gugur

    • Hiris beberapa biji limau nipis dan tenyehkan isinya dikulit kepala biarkan beberapa jam,dan kemudian bila dengan air bersih amalkan selalu insya Allah anda akan mendapatkan akar ranbut yang kuat.
    • Masak santan sampai keluar minyak,selepas dah jadi minyak biarkan sejuk seketika ambil minyak santan yang sejuk tadi lumurkan diseluruh kepala bungkus dengan tuala biarkan lebih kurang sejam,selepas tu bilas dengan air bersih,amalkan selalu insya Allah akar rambut anda akan kuat dan rambut nampak hitam dan lebat
    • satukan lendir daun lidah buaya, lendir bunga raya dancampurkan sedikit minyak zaitun didalam satu bekas,lumurkan campuran ini keseluruh kulit kepala dan balut kepala dengan tuala lebih kurang sejam juga, bilas pada keesokkan paginya.Amalkan selama seminggu  insya Allah rambut jadi kuat.
     Apa kata pengguna zinc complex shaklee

    Testimoni suami saya sendiri;

    Bulan 8 tahun 2014 lepas.. suami saya ada jalani pembedahan di(dubur)selepas dokter sahkan yang
    suami saya ada sakit fistula,dan bulan januari thn 2015 suami saya jalani pembedahan yg ke-2 kalinya, masa pembedahan pertama suami saya mmg xmkn zinc, nk duduk masa solat pun ssh, luka lambt kering, pembedahan yg ke-2  kali ni suami saya amalkan mkn zinc complex dan vit c.Alhamdullilah sngat xsampai 2 minnggu amalkan zinc dan vit c suami saya dah boleh pakai seluar,duduk masa nak solat dah boleh sikit2 ,"sampai2 maknya sendiri terkejut tengok anaknya pakai seluar,jln2 mcm orang xsakit..hehe"terima ya Allah,terima kasih SHAKLEE.
       


        TESTIMONI RAMBUT GUGUR                                                                                                          
                                                                                                                  

    TESTIMONI RAMBUT GUGUR


    0 ulasan:

    Catat Ulasan

    Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen